Sağlık

Şanlıurfa’da Sağlık Alarmı: Obezite ve Kanser İçin Erken Tanı Vurgusu

Şanlıurfa’da düzenlenen etkinlikte uzmanlar, obezite ve kanser riskine karşı erken teşhis ve hareketli yaşamın önemine dikkat çekti.

Abone Ol

Şanlıurfa’da düzenlenen “Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa” etkinliğinde konuşan Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı ve Şanlıurfa Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Ahmet Güzelçiçek, obezite, kanser ve hareketsiz yaşamın yol açtığı sağlık sorunlarına dikkat çekti.

Etkinlik kapsamında açıklamalarda bulunan Güzelçiçek, son yıllarda artış gösteren obezite ve kanser gibi hastalıklarla mücadelede erken teşhisin büyük önem taşıdığını belirtti.

“Bu etkinlikle, özellikle son dönemde artan obezite ve kanser hastalıklarına dikkat çekmeyi amaçladık. Erken tanı ve müdahale sayesinde hastalıkların ilerlemeden tedavi edilmesini sağlamaya çalışıyoruz.” diyen Güzelçiçek, sağlık taramalarının önemine vurgu yaptı.

Sağlıklı Yaşam Merkezleri ve KETEM’ler Önemli Rol Üstleniyor

Sağlıklı Yaşam Merkezleri ile Kanser Erken Teşhis, Tarama ve Eğitim Merkezlerinin (KETEM) vatandaşların sağlık durumlarının takip edilmesinde kritik bir görev üstlendiğini ifade eden Güzelçiçek, şunları söyledi:

“Sağlıklı yaşam merkezlerimiz ve KETEM birimlerimiz, çeşitli hastalıkların taramasını yaparak erken dönemde teşhis koyulmasına katkı sağlıyor. Böylece hastalıkların tedavi süreci daha başarılı bir şekilde yürütülebiliyor.”

Merkezlerde diyetisyen, fizyoterapist ve psikologların görev yaptığını belirten Güzelçiçek, amaçlarının bireyleri hareketsiz yaşam tarzından uzaklaştırmak olduğunu dile getirdi.

“Vatandaşlarımızın yürüyüş yapan, hareketli ve aktif bir yaşam tarzı benimsemelerini istiyoruz. Sürekli masa başında geçirilen bir yaşam yerine daha hareketli bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca özellikle kadınlarda rahim ağzı ve meme kanseri taramalarının erken dönemde yapılmasıyla gerekli tedavi ve önlemlerin alınmasını sağlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Güzelçiçek’ten Vatandaşlara Davet

Vatandaşları Sağlıklı Yaşam Merkezlerinden faydalanmaya davet eden Güzelçiçek, sözlerini şöyle tamamladı:

“Vatandaşlarımızın sağlıklı yaşam merkezlerine başvurmalarını tavsiye ediyorum. Bu merkezlerde diyetisyenlerimiz, fizyoterapistlerimiz ve psikologlarımız hizmet veriyor. Herhangi bir sağlık sorunu ya da danışmanlık ihtiyacı olan herkesin bu merkezlerden bilgi almasını ve sağlıklı yaşama burada adım atmasını öneriyorum. Hareket edin, sağlıklı kalın.”