Türkiye genelinde acil çağrı merkezlerini gereksiz meşgul edenler hasta ve sıkıntılı olan insanların bu merkeze ulaşmasını engellemiş oluyorlar. Manisa’da bu dediğim olay gerçekleşmiş. 2022 yılında Acil Çağrı Merkezine gelen toplam çağrı sayısının 1 milyon 548 bin 613 olduğu bunlardan 894 bin 617’nin asılsız çağrı olduğu belirtildi. Kurumlara aktarılan çağrı sayılarına bakıldığında: Emniyet 303 bin 226, Sağlık 217 bin 145, Jandarma 45 bin 536, İtfaiye 20 bin 838, Orman 5 bin 491 ve AFAD 403 olduğu ifade edildi. Ayrıca, 112 Acil Çağrı Hattının tanıtımları çerçevesinde 14 ilçede bulunan 35 okul ve 6 bin 288 öğrenci ile 268 öğretmenin ziyaret edilerek “Acil durum nedir? Acil durumda nasıl davranılmalıdır?” başlıklı tanıtım faaliyetleri gerçekleştirildiği, ilçelerde bulunan vatandaşlara 112 Acil Çağrı Hattının anlatıldığı da belirtilmiş. İnsanlar bu çağrı merkezinin insan hayıtının ne kadar önemli olduğu bilmelidir. Bu nedenle, kamuoyu bu konuda yeterince bilgilendirilmeli ve çağrı merkezine boş yere meşgul edenlere idari cezalar verilmelidir.
Trend Haberler
Şanlıurfa’da İntihar Sanıldı, Cinayet Şüphesi Ortaya Çıktı! Emine Kurt Olayında Yeni Gelişme
İndirim Bekleyenler Müjde: 23 Haziran BİM İndirimleri Başladı!
Vergi ve SGK Borçlarında Yeni Dönem: Şartlar Değişti!
Ev Alacaklara Müjde: Düşük Faizli Konut Kredisi İmkanı!
Emeklilere Müjde: Promosyon Rakamı Astronomik Seviyede!
Araç Sahiplerine Müjde: Benzin Fiyatına Gece Yarısı İndirim Geliyor!