Şanlıurfa'nın ulaşım ve trafik sorunundan bahsettiğimiz her yazımızda mutlaka Uçaksavar Kavşağındaki sinyalizasyon sisteminin (trafik ışıklarının) çalışmadığını yazdık… Bugüne kadar yazdığımız her yazının site sayacına göre en az bin defa okunmuş olmasına rağmen, bu yazdıklarımız ya yetkililer tarafından okunmamış, ya da okunmuş ama kulak arkası edilmiştir. Bizim sorunlarımızı kulak arkası eden yetkililerin yetkilerini ne için kullandıklarını araştırmak gerektiği kanaatindeyim…
İl Trafik Komisyonunun şehir içindeki bütün trafik ışıklarını kontrol edip, çalışmayan arızalı olan trafik ışıklarını ivedi olarak faaliyete geçirmeleri elzemdir. Mevcut trafik ışıklarının yanı sıra trafik ışığı ihtiyacı olan kavşaklar ve tali yol çıkışları da tespit edilerek buralara trafik ışığı konulması ve konulan trafik ışıklarının da aktif olması gerekmektedir.
Modern Urfa'nın ilk yerleşim birimi olan Bahçelievler mahallesi belki de Türkiye'nin en büyük açık otoparkı durumuna gelmiştir. Çarşıda, pazarda, bankada, maliyede, tapuda, nüfusta vb. kamu kurumlarında işi olan ve özellikle TOKİ, Sırrın, Karaköprü, Esentepe gibi uzak semtlerde ikamet eden vatandaşlarımız araçlarını gelişigüzel bir şekilde Bahçelievler'e park ediyorlar. Hafta sonları ikinci sıraya da bırakılan araçlar Bahçelievler'i yaşanmaz hale getiriyor. Tabi bir de kendini trafik polisi sanan işyeri sahiplerini unutmamak gerekiyor. Bakkal, bilgisayarcı, pastane, mağaza gibi işyerlerinin önünde ikişer-üçer tane park yasak tabelası bulunuyor. Mahalle içinde sürekli devriye gezen karakol polisleri de, trafik polisleri de bu duruma seyirci kalıyor, hatta bu işi daha da abartıp, demir tabelalar yaptırarak uzun boruların üzerine monte edip işyerlerinin önünde hazırladıkları yuvalara yerleştirenler bile var. Emniyet Müdürlüğü ve Belediye Başkanlığımızın ilgili birimlerinin bu konu hakkında gerekli önlemleri almalarını bekliyoruz.
Bahçelievler'in çilesi dedik ya; bu çile sadece oto park sıkıntısı ile sınırlı değil… Bir kere Bahçelievler'deki eski binalar en büyük sıkıntı… Yaş ortalaması 35-40 olan bu apartmanların su tesisatı, elektrik tesisatı, taşıyıcı kolonları, yalıtım özellikleri velhasıl her tarafları çürümüş, bozulmuş, deforme olmuştur. Mahalleye girenlerin göz zevklerini bozan ihtiyar apartmanlar hem sakinlerine hem de mahalleliye ağır bir yük haline gelmiştir. Su tesisatlarındaki kaçaklardan dolayı meydana gelen sızıntı binaların sürekli ıslak, nemli görünmesine ve koku yaymasına sebep olmaktadır. Belediye meclisinin alacağı cesur bir kararla Bahçelievler'de 'Modern Kentsel Dönüşüm Projesi' uygulanmalıdır. Çünkü Bahçelievler Urfa'nın vitrinidir. Vitrinimizi temiz, düzenli ve göze hitap eder bir hale getirmek her Urfalının boynunun borcudur.
Bahçelievler'in bir başka büyük problemi de (Urfa'nın genelinde olduğu gibi) 'Elektrik (sizlik)' … Görüştüğümüz bazı mahalle sakinleri, sürekli elektrik ile ilgili sorun yaşadıklarını sadece geçtiğimiz hafta sonu gelen düzensiz elektrik akımından dolayı klima, bilgisayar, televizyon, çamaşır-bulaşık makinesi gibi onlarca elektronik cihazlarının arızalandığını ve artık bir çare bulunması gerektiği konusundaki sıkıntılarını dile getirdiler. Eskiden sadece elektrik kesintisi yaşanırdı… Herkes kaderine razı olur, nostalji yapardı (!)… Son zamanlarda vatandaşın tahammül sınırlarını belirlemeye çalışan TEDAŞ yetkilileri elektrik kesintilerinin dışında birde dengesiz voltajlarla, düzensiz elektrik akımlarıyla inişli çıkışlı bir grafik çizmeye başlamışlardır. Bu grafikteki her iniş-çıkış vatandaşın milyarlarına mal olmakta ve artık Urfalılar sabır sınırlarının sonuna gelmektedirler… Bu şehrin; siyasetçisi, bürokratı, Sivil Toplum Kuruluşları ve sorumluluk sahibi her vatandaşı bu elektrik konusuna el atmalıdır, hep beraber bu konuyu bertaraf etmenin yolları aranmalıdır… Mevzu kaçak elektrik kullanan aboneler ise, TEDAŞ görevlileri düzenledikleri faturalara bir göz atarlarsa kimin kaçak elektrik kullandığını anında tespit edebilir… Aylık 5 ila 10 TL arası fatura gelen evlerin tamamı kontrol edilmeli hırsızlık önlenmelidir. Camilerde okunan hutbelerde ve vaazlarda bu konuya daha fazla yer verilmeli ve elektrik fiyatları biraz aşağı çekilmelidir.(kaynak: http://www.geldik.com)